Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Žemės ūkis>Lietuvos žemės ūkis
   
   
   
naudingas 0 / nenaudingas 0

Lietuvos žemės ūkis

  
 
 
12345678910111213141516171819
Aprašymas

Įvadas. Valstybinis reguliavimas žemės rinkoje. Žemės ūkio pokyčiai. Nedarbo problemos kaime. Skurdas kaime. Kodėl didėja nedarbas kaime? Ką reikėtų daryti? Kaip padėti ūkininkams? Gamtiniai ištekliai ir klimatinės sąlygos. Ekonominės politikos bruožai. Visuotinis žemės ūkio surašymas. Kokius duomenis reikia surinkti surašymo metu. Įstatyminė bazė. Ūkis ir statistika. Lentelės. Išvados.

Ištrauka

Lietuvos žemės ūkis yra svarbus ekonominiu, socialiniu etnokultūriniu bei gamtosauginiu požiūriu. Dėl daugiafunkcinio pobūdžio žemės ūkis laikomas prioritetine Lietuvos ūkio šaka. Kaimas pradedamas vis labiau vertinti kaip šalies infrastruktūra, nuo kurios priklauso kaime ir mieste gyvenančių žmonių gyvenimo lygis. Žemės ūkis – vienas reikšmingiausių Lietuvos ūkio sektorių. Apskritai dėl kai kurių savo bruožų, pvz. sezoniškumo ar jo produktų būtinybės žmonių egzistencijai, žemės ūkis dažnai laikomas specifine ūkio šaka, kuriai būtina specifinė valstybės parama.
Todėl būtina sekti ūkio pokyčius.Jie leidžia įvertinti susidariusią padėti žemės ūkyje, t.y. palyginti ją su praėjusių metų padėtimi ir panašiai,taipogi palyginti ar ta padėtis gerėja ar blogėja. Todėl tam tikslui reikalinga žemės ūkio apžvalga.
Apie visa tai aš plačiau kalbėsiu šiame darbe. Čia bus kalbama apie žemės ūkio produktų gamybą, vartoseną ir panašiai.

Buvusi ekonominė sistema Lietuvoje, kaip ir kitose Rytų bei Centrinės Europos šalyse žlugo. Šių šalių ūkis pergyveno ypatingą pereinamąjį laikotarpį, kurio bruožų nenumatė nei teoretikai, nei praktikai. Siekis sukurti "laisvosios" rinkos principus.
Kalbant apie laisvosios rinkos ribotumus, negalima pamiršti, kad jos antipodas – centralizuotas ūkio valdymas, pasireiškiantis valstybiniu reguliavimu, irgi turi trūkumų. Jis sujaukia rinką, iškreipdamas konkurenciją, ir reikalauja papildomų išlaidų.
Valstybinis reguliavimas žemės ūkyje atkūrus Lietuvos nepriklausomybę praėjo du etapus. Pirmasis iš jų buvo 1990-1994 m., o antrasis – 1995 m., kai pradėtas įgyvendinti Respublikos žemės ūkio ekonominių santykių valstybinio reguliavimo įstatymas. Minimas įstatymas numatė šias valstybės poveikio žemės ūkiui priemones:
1. Kai kurių žemės ūkio produkcijos rūšių supirkimo garantijas pagal kvotas;
2. Žemės ūkio produkcijos kainų reguliavimą, keičiant valstybinio maisto produktų rezervo apimtį;
3. Investicijų į žemės ūkį rėmimą;
4. Žemės ūkio ir maisto produktų importo bei eksporto reguliavimą;
5. Produkcijos kokybės kontrolę;
6. Rinkoje vyraujančių ūkinių subjektų ribojimą;
7. Tam tikrų žemės ūkio produktų gamybos apimties skatinimą arba ribojimą;
8. Žemės ūkio šakos interesų gynimą tarptautinėmis sutartimis.
Remiantis žemės ūkio ekonominių santykių valstybinio reguliavimo įstatymu, žemės ūkis buvo subsidijuojamas iš valstybės biudžeto skiriant kainų priedus už parduodamą perdirbimo įmonėms produkciją. Šie priedai supirkimo kainose 1999 m. buvo: grūdų – 11,7 proc., linų pluošto – 64,6 proc., cukrinių runkelių – 56,5 proc., gyvulių ir paukščių – 9,9 proc., pieno – 15,1 proc. Taigi daugiausia tais metais buvo subsidijuojamas linų ir cukrinių runkelių auginimas, tuo tarpu grūdų bei gyvulininkystės produkcijos gamyba šiuo būdu buvo skatinama mažiau: supirkimo kainose valstybės subsidijos tesiekė 10-15 proc. ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2005-11-05
DalykasŽemės ūkio referatas
KategorijaŽemės ūkis
TipasReferatai
Apimtis17 puslapių 
Literatūros šaltiniai0
Dydis36.83 KB
AutoriusLaura
Viso autoriaus darbų1 darbas
Metai2005 m
Klasė/kursas1
Failo pavadinimasMicrosoft Word Lietuvos zemes ukis [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Referatai
  • 17 puslapių 
  • 1 Klasė/kursas
  • 2005 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
0
0
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą