Išplėstinė paieška
 
 
 
Pradžia>Žemės ūkis>Žemės ūkio produktų rinka: pasiūlos specifika bei jų veiksniai (2)
   
   
   
3
naudingas +4 / nenaudingas -1

Žemės ūkio produktų rinka: pasiūlos specifika bei jų veiksniai (2)

  
 
 
12345678910111213141516171819202122232425
Aprašymas

Žemės ūkio ekonomikos kursinis darbas. Įvadas. Žemės ūkio produktų rinkos teoriniai aspektai. Žemės ūkio produktų rinkos samprata. Žemės ūkio produktų pasiūlos ir paklausos specifika. Žemės ūkio produktų pasiūla ir jos veiksniai Lietuvoje. Atskirų žemės ūkio produktų gamybos pokyčiai ir jų veiksniai. Grūdai. Rapsai. Pienas. Bulvės. Žemės ūkio produkcijos pasiūlos pokyčiai. Ekologiškų produktų pasiūla. Žemės ūkio produktų pasiūlos perspektyvos Lietuvoje. Žemės ūkio produkcijos pasiūlos vertinimas. Žemės ūkio produktų pasiūlos perspektyvos Lietuvoje. Išvados.

Ištrauka

Šiuo metu Lietuvos žemės ūkis yra vienas prioritetinių sektorių, atliekančių svarbų ekonominį, socialinį ir aplinkosauginį vaidmenį. Dabar 53 proc. šalies teritorijos yra naudojama žemės ūkio veiklai plėtoti. Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2009 m. 9,2 proc. užimtųjų dirbo žemės ūkio, medžioklės ir miškininkystės sektoriuje. Iš jų kaimo vietovėse dirbo 86,1 proc. o miestuose 13,9 proc. visų šalies užimtųjų žemės ūkio sektoriuje.
2009 m. žemės ūkyje buvo sukurta 3 proc. šalies bendrojo vidaus produkto. Nors žemės ūkio sektorius yra svarbus Lietuvai, tačiau nereikėtų pamiršti, kad tai yra viena iš problemiškiausių ūkio šakų, kadangi žemės ūkio rinka yra sudėtinga visuomeninių santykių sistema, kurioje dalyvauja žemės ūkio subjektai, joje savarankiškai funkcionuoja įvairios mažesnės rinkos. Tai žemės, kapitalo, darbo, gamybos priemonių, žemės ūkio produkcijos ir kitos. Kiekvienas jų iš jų turi tik sau būdingą infrastruktūra, visiškai skirtingus pirkimo – pardavimo objektus ir specifiniai prekiniai – piniginiai santykiai, kuriuos lemia susiklosčiusios rinkos sąlygos. Todėl atitinkamai, turi skirtis ir valstybės politika jų atžvilgiu.
Lietuvoje palankios klimato ir kitos gamtinės sąlygos, dirvožemiai ir turima patirtis plėtoti žemės ūkio produktų gamybą. Tačiau tik nuo 2002 m. padėtis kaime stabilizavosi, laikomų gyvulių skaičius pradėjo didėti, ir kai kurių žemės ūkio produktų pasiūla išaugo. Šiame darbe analizuosiu kaip keitėsi konkrečių žemės ūkio produktų pasiūla ir kas tai lėmė.
Tyrimo objektas – žemės ūkio produktų pasiūla ir jos veiksniai.
Tyrimo tikslas – įvertinti žemės ūkio produktų rinką.
Tyrimo uždaviniai:
1. Aptarti žemės ūkio rinkos teorinius aspektus.
2. Nurodyti pasiūlą lemiančius veiksnius.
3. Išanalizuoti Lietuvos žemės ūkio produktų pasiūlos pokyčius.
4. Nurodyti žemės ūkio produktų pasiūlos perspektyvas Lietuvoje.
Tyrimo laikotarpis: 2002 – 2009 metai.
Tyrimo metodai:
• analizuojant žemės ūkio produktų rinką ir jos pasiūlą, naudoti bendramoksliniai tyrimo metodai: mokslinės literatūros analizė ir sintezė;
• statistinei informacijai apdoroti ir sisteminti naudotas grupavimas ir palyginimas.

Pagal Martinkų ir Žilinską (2001) rinka – tai ekonominė mainų sistema, užtikrinanti prekių bei paslaugų (tarp jų ir išteklių) pirkimą ir pardavimą. Šia sąvoka taip pat vadinamas tam tikrų gaminių ar paslaugų segmentas, pvz., pieno rinka.
Jakutis (2005) pateikia šiek tiek kitokį rinkos supratimą: rinka – tai prekinių ir piniginių santykių visuma, prekių ir paslaugų mainai tarp pirkėjų ir pardavėjų, vykstantys pagal prekinės gamybos ir cirkuliacijos dėsnius. Rinka padeda koordinuoti įvairių ekonomikos subjektų veiklą ir tenkinti žmonių poreikius. Ji netapatinama su tam tikra prekyviete, vieta, kurioje vyksta pirkimo – pardavimo sandoriai. Bendrasis rinkos supratimas apima prekių kainų formavimo jėgas, paklausą ir pasiūlą. Prekių bei paslaugų kainų lygis ir kitimas informuoja savininkus, kur panaudoti jų išteklius, ką gaminti, kaip gaminti, kam gaminti, garantuoja didžiausią naudą gamintojams ir vartotojams. Jeigu kurių nors prekių ar paslaugų paklausa didelė, o pasiūla nepatenkina paklausos, tai būtent jų gamybą ir reikia plėsti. Šiuo atveju gamintojai gaus didesnes pajamas, o vartotojai greičiau patenkins savo poreikius trūkstamoms prekėms ar paslaugoms. Taigi rinka yra išteklių paskirstymo įvairioms, šiuo atveju žemės ūkio, prekėms gaminti sistema.
Rinkos ekonomikos teorijoje žemės ūkio produkcijos rinka charakterizuojama kaip rinka labiausiai priartėjusi prie tobulos konkurencijos rinkos modelio. Tobulos konkurencijos žemės ūkio produktų rinka apibūdinama keturiomis sąlygomis: ...

Rašto darbo duomenys
Tinklalapyje paskelbta2012-04-25
DalykasŽemės ūkio kursinis darbas
KategorijaŽemės ūkis
TipasKursiniai darbai
Apimtis23 puslapiai 
Literatūros šaltiniai15 (šaltiniai yra cituojami)
Dydis561.85 KB
Autoriuspanellle
Viso autoriaus darbų16 darbų
Metai2010 m
Klasė/kursas3
Mokytojas/DėstytojasA. Karbauskas
Švietimo institucijaAleksandro Stulginskio universitetas
FakultetasEkonomikos ir vadybos fakultetas
Failo pavadinimasMicrosoft Word Zemes ukio produktu rinka pasiulos specifika bei ju veiksniai (2) [speros.lt].doc
 

Panašūs darbai

Komentarai

Komentuoti

 

 
[El. paštas nebus skelbiamas]

 
 
  • Kursiniai darbai
  • 23 puslapiai 
  • Aleksandro Stulginskio universitetas / 3 Klasė/kursas
  • A. Karbauskas
  • 2010 m
Ar šis darbas buvo naudingas?
Taip
Ne
+4
-1
Pasidalink su draugais
Pranešk apie klaidą